Recenzie de teatru: culoarea purpurie la Centrul Kennedy

timpul nu a estompat strălucirea sau urgența culorii violet a lui Alice Walker. Povestea domnișoarei Celie, câștigătoare a premiului Pulitzer-crescută să creadă că nu se va ridica niciodată la nimic pentru că este săracă, neagră, femeie și urâtă — se simte acum ca de moment așa cum s — ar fi simțit atunci când romanul a fost publicat inițial în 1982 sau când Steven Spielberg a dat poveștii un tratament de film lucios câțiva ani mai târziu.

în era # MeToo și „cu toate acestea, ea a persistat”, vocea lui Celie și vocile acelor femei de lângă ea ar trebui auzite în cor — la urma urmei, au ajutat la nașterea acelui cor. Această moștenire rezonează de-a lungul musicalului the Color Purple (XV), care simplifică saga de la începutul secolului 20 al lui Celie despre triumful asupra misoginiei și abuzului într-un set de melodii vibrante cu muzică și versuri de Brenda Russell, Allee Willis și Stephen Bray.

deși povestea ar putea fi simplificată, producția regizorului John Doyle la Centrul Kennedy, o versiune turistică a renașterii sale câștigătoare a lui Tony din 2015, se simte încă slabă în tempo. Ocazional este aranjamentele muzicale, dar cel mai adesea este punerea în scenă care căpușe de-a lungul mecanic, ca actori lovit ipostaze și formațiuni care nu curge cu un har pentru a se potrivi cântând.

libretul, al câștigătoarei Premiului Pulitzer Marsha Norman (‘noapte, mamă), pierde o mare parte din povestirea epistolară atât a romanului, cât și a filmului din 1985 și, în consecință, minimizează rolul vital pe care alfabetizarea l-a jucat în drama lui Walker despre săracii negri din Jim Crow South. Dar scenariul lui Norman încă lovește cele mai importante momente care au îndurat în inimile a milioane de oameni, lăsând Celie, Nettie, Sofia, Shug, Harpo și chiar Mister o mulțime de a cânta pe parcursul celor patru decenii ale spectacolului.

multe dintre aceste momente importante sunt indisolubil legate de filmul lui Spielberg și de interpretările de neșters ale lui Whoopi Goldberg ca Celie și Oprah Winfrey ca Sofia, soția puternică și de fier a ginerelui lui Celie, Harpo. O mare parte din film aparține Sofiei, a cărei călătorie paralelă de supraviețuire dulce ajută la deschiderea drumului pentru eliberarea lui Celie.

este o dovadă a personajului și a performanței lui Winfrey, că scena memorabilă a Sofiei care se zbate printr-un câmp spre Celie pentru a o mesteca pentru că l-a sfătuit pe Harpo să o bată a fost, în musical, transformată în puternica mustrare „la naiba, nu!”Numărul oferă una dintre mai multe oportunități pentru Sofia această producție, Carrie Compere, pentru a smulge întregul spectacol în strânsoarea ei cu performanța ei galvanizare. Sofia care tremură de șold este o lumină caldă și radiantă, care totuși persistă, în ciuda loviturilor brutale ale rasismului și încarcerării. Rândul lui Compere face ușor să vedem cum a fi în mijlocul acestei forțe pline de natură ar putea inspira Celie să găsească o modalitate de a se ridica pentru ea însăși.

sprijină jurnalismul LGBTQ al Metro Weekly pentru doar 1,15 USD pe săptămână. Click pentru detalii

ca Celie, Adrianna Hicks începe, probabil, prea departe de-a lungul în arcul personajului de la speriat la curajos, dar ea surprinde trezirea femeii la un sentiment de propria ei putere. Creșterea celui de-al doilea act al lui Celie este transmisă cel mai bine în cântec prin Hicks’ sass și swing-ul trupei în timpul „Miss Celie’ s Pants.”

distribuția ajunge să livreze o melodie grozavă după alta, inclusiv „prea frumos pentru cuvinte”, o odă în stil Stevie Wonder la farmecele lui Celie, cântată de Carla R. Stewart ca Shug Avery. Chanteuse-ul lumesc Shug îi arată lui Celie cum să se iubească pe sine, trup și suflet. Cu toate acestea, în timp ce scenariul lui Norman joacă compania femeilor ca mai mult decât simpla soră, raportul lui Stewart și Hicks generează doar slab electricitatea romantismului.

dar acea pereche înregistrează o legătură mai convingătoare decât legătura slabă dintre Hicks și n ‘ Jamah Camara ca sora lui Celie, Nettie. Separarea surorilor și reuniunea sperată conduce o mare parte din acțiune și ar trebui să declanșeze o adâncime de emoție care pur și simplu nu este agitată de Nettie frumos cântată de Camara. Bărbații din poveste, inclusiv Gavin Gregory în calitate de soț al lui Celie, Mister, se retrag, de asemenea, în această redare, deși C. E. Smith face o impresie solidă în scurta sa întoarcere ca manivela lui Celie a unui socru, ol’ Mister.

Shug conduce mai mult din acțiune aici și, îmbrăcat în costumele vibrante ale lui Ann Hould-Ward, Stewart se asigură că iese în evidență ca o femeie diferită de oricare alta. Garderoba ajută la vânzarea sexy a lui Shug, evoluția lui Celie și la fiecare pas al perioadei, din 1909 până în 1949, cu o atingere inteligentă și subtilă. Pe de altă parte, seturile lui John Doyle — foi înalte de placaj, stivuite cu scaune cu spate rigid-nu adaugă multă vibrație stadiului lent. După cum ar putea spune Celie, ” mulțumesc lui Dumnezeu, sunt aici.”

personajele îndrăgite și povestea emoționantă, la fel de puternică acum ca acum 30 de ani, fac ca această călătorie teatrală înapoi în timp să merite — împreună cu un snop de gospel, blues și melodii infuzate de jazz care dau expresie emoționantă epopeii zdrobitoare a lui Walker.

culoarea violet rulează până pe 26 August, la Kennedy Center Opera House. Biletele sunt $ 79 la $149. Sunați la 202-467-4600 sau vizitați Kennedy-Center.org.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.