Divadelní Recenze: Barva Fialová v Kennedyho Centru

Čas není šedě lesk nebo naléhavosti Alice Walkerové Purpurová Barva. Pulitzerovu Cenu-vyhrávat román, příběh Miss Celie — věřil, že se nikdy k ničemu, protože je chudá, černá, žena a ošklivý — nyní cítí jako of-the-moment, jak by se cítil, když román byl původně publikován v roce 1982, nebo když Steven Spielberg dal příběh lesklý film léčby o několik let později.

V éře #MeToo a „Nicméně, ona pokračoval,“ Celie hlas, a hlasy těch žen vedle ní, by měl být slyšet mezi refrén — po tom všem, pomohli porodit k refrénu. Ten odkaz rezonuje v celém muzikálu The Color Purple (★★★), což zjednodušuje Celie je na počátku 20. století ságy triumfu nad misogynie a zneužívání do souboru burcující písní s hudbou a texty, Brenda Russell, Allee Willis a Stephen Bray.

Efektivní i když příběh může být, režisér John Doyle je výroba v Kennedyho Centru, putovní verzi jeho Tony-vyhrávat 2015 oživení, stále se cítí malátný v tempu. Občas je to hudební aranžmá, ale častěji je to inscenace, která mechanicky tiká, jak herci zasahují pózy a formace, které netečou s grácií, aby odpovídaly zpěvu.

libreto, Pulitzerovu Cenu-vítěz Marsha Norman (‚noc, Matka), ztrácí mnoho ze dopisech vyprávění jak z románu a 1985 film, a proto bagatelizuje zásadní úlohu, že gramotnost hraje v Walker‘ s drama o chudé černochy v Jim Crow Jihu. Ale Norman je scénář stále hity upozorní, že vydržel v srdcích milionů, takže Celie, Nettie, Sofia, Shug, Harpo, a dokonce i Pan spoustu zpívat o celé show je rušný čtyři desetiletí rozpětí.

Mnoho z těchto vrcholů jsou neoddělitelně spojeny s Spielbergův film, a nesmazatelné výkony Whoopi Goldberg jako Celie a Oprah Winfrey jako Sofie, stout, železnou vůlí manželka Celie je syn-in-law, Harpa. Tolik filmu patří Sofii, jejíž paralelní cesta sladkého přežití pomáhá připravit cestu k osvobození Celie.

To je důkazem charakteru, a k Winfrey výkon, že památné scéně z Sofia výprask přes pole směrem k Celie žvýkat ji na poradenství Harpo porazit ji má, v muzikálu, byla točil do silné pokárání „Sakra Ne!“Řada nabízí jednu z několika příležitostí pro tuto výrobu je Sofia, Carrie Moderátor, vyrvat celé show v jejím uchopení s ní zinkování výkon. Její hip-třást Sofia je teplý, zářivé světlo, které přesto přetrvává, navzdory utrpení brutální rány rasismu a uvěznění. Moderátor to je pak snadné vidět, jak uprostřed této plné síle přírody může inspirovat Celie přijít na způsob, jak postavit se za sebe.

podpora LGBTQ žurnalistiky Metro Weekly za pouhých $ 1.15 týdně. Klikněte pro detaily

Jako Celie, Adrianna Hicks začíná možná až příliš daleko v charakteru je oblouk z vyděšeného na odvážný, ale ona zachytit žena, probuzení k vědomí své vlastní síly. Růst druhého aktu Celie je nejlépe přenášen v písni přes Hicksův sass a swing kapely během „Miss Celie“ s Pants.“

obsazení dostane dodat jednu skvělou píseň za druhou, včetně „Příliš Nádherná pro Slova,“ Stevie Wonder-styl óda na Celie je kouzlo, zpívá Carla R. Stewart jako Shug Avery. Světský chanteuse Shug ukazuje Celie, jak se milovat, tělo a duše. Nicméně, zatímco Normanův scénář hraje ženskou společnost jako více než pouhé Sesterstvo, Stewartův a Hicksův vztah jen slabě generuje elektřinu romantiky.

Ale, že pár registruje více přesvědčivé pouto, než slabé spojení mezi Hicksem a N’Jamah Camara jako Celie sestra, Nettie. Odloučení sester a nadějné shledání řídí velkou část akce a měly by vyvolat hloubku emocí, kterou Camarina pěkně zpívaná Nettie nevzbuzuje. Muži v příběhu, včetně Gavin Gregory jako Celie obočí-bití manžela Pane, také ustupují v tomto vykreslování, i když C. E. Smith dělá solidní dojem v jeho stručný zase jako Celie ‚s klikou otec-in-law, Ol‘ Pane.

Shug zde řídí více akce a Stewart, oblečený v zářivých kostýmech Ann Hould-Ward, zajišťuje, že vyniká jako žena na rozdíl od jiných. Šatník pomáhá prodávat Shugův sexy, celieův vývoj a každý krok období, od roku 1909 do roku 1949, s chytrým, jemným dotykem. Na druhou stranu, sady Johna Doyla-vysoké listy překližky, naskládané tuhými židlemi-nepřidávají pomalé inscenaci příliš živosti. Jak by mohla Celie říci: „Díky bohu, jsem tady.“

je To drahocenné znaky a srdcervoucí příběh, jak silný teď, jako před 30 lety, že se tato divadelní cesta zpět v čase stojí za to — spolu s snop gospel, blues a jazz-infuze melodií, které dávají pohybující se výraz Walker je rozsáhlé epické.

fialová barva běží do 26. srpna v operním domě Kennedyho centra. Vstupenky jsou $ 79 na $ 149. Volejte 202-467-4600 nebo navštivte Kennedy-Center.org.